Saturday, October 1, 2011

Kesibukkan ~

Assalamualaikum..

Beberapa hari ni Cik Ain busy sikit so x sempat na update.. Cam lame jewp x update kan..
Hm.. Bnyk mende na luahkan tp nanti la.. xde mase terluang lagi ha...
Blog ni kalau bole x na pon owg len tau sbb na buat mende ni cm diari jewp,
na menulis malas... jadi menaip je ler... ni pon ade followers...aih ~

X tau lagi bile masenye na menaip lagi... huhu..

Tapi yang penting, alhamdulillah... ain nan din bahagia :)
Walaupun gado x sampai la berhari-hari.... Love dia lot-lot !

Tuesday, September 6, 2011

Yes.. i do !!

video

Marry you ??

video

Time raye ~


First raye, xde full pic x smpat na amek...
Time nie otw na ke kubur..smpat la na snap.. huhu...
Beraye taun nie tanpa si DIA, ketua keluarga.. taun akan datang jugak pon kot..
X pe la, ma kuat untuk anak2.. ma namo sedeh...
Da la nan x sehat, then pagi raye ngis teresak2...ilang sore...
Mmg sayu tiap kali pagi raye lagi2 baru2 nie....
X pe la, da nasib cmnie... akan berusaha untuk ma !

Nie time na g beraye nan syu..
Bersiap2 n sambil tuh terkam acap... hehe..
Baru bape ari tinggal dia kat uma, da rindu... aih ~
Acap da rangkak laju.. haha...
pueh na kejar dia da skunk..
n mulut dia asyik sebut MAMA :)
ciap ibu n ayah dia... xde kene langsung pgl..
da dia pon slalu dgr dak2 uma pgl abh ma..mmg terikut la bdk tuh...
rindu sygs mama  :(

Sahabat ~


Sahabat, kawan, rakan atau teman semuanya memberi maksud yang sama.  Alangkah beruntungnya kita andainya mempunyai seorang teman yang memahami kita.  Seorang teman yang hanya mengharapkan kejujuran dan keikhlasan sebagai seorang sahabat.

* Seorang teman sejati adalah teman yang tidak pernah membuat kita rasa kecewa, sentiasa berada disisi di saat kita memerlukan, sentiasa bersedia untuk  mendengar dan memberi jalan penyelesaian untuk kita.

* Ada dua perkara yang diperlukan iaitu; pertama, rasa mencintai sahabatnya sehingga tidak rela melihat sahabatnya terjerumus dalam perkara-perkara yang tidak baik.  Kedua, adalah lapang dada, iaitu sentiasa terbuka untuk menerima dan mendengar nasihat seorang sahabat.

* Keikhlasan dalam persahabatan pula akan membina kesegaran pada jiwa dan akan memberi kita kebahagiaan dan ketenangan dalam menjalin persahabatan.

* Wujudnya sifat tidak ikhlas dalam persahabatan hanya akan merosakkan jiwa dan mengundang rasa dendam.

“Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yang mensia-siakan sahabat yang dicari”

Wednesday, August 24, 2011

Raye ~


SELAMAT HARI RAYE AIDILFITRI
Kepada sesiapa yg kenal SAIDATUL AIN..
Mohon ampun dan maaf jike terkasar bahase, termaki terhamun,
termarah terjerit semua ter la...
Harap raye tahun nie raye yg paling bermakne dalam hidup ain..
Ramadhan taun nie pon da jdi ramadhan yg amat bermkne selain taun lepas...
Dgn adanye AHMAD IZZUDDIN, x terase jauh nan family..
Walaupon family kat seremban, susahnye la na balek.... sedeh..
X pe, ahd nie balik seremban.. rindu asyraaf!

oke, SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR jewp, BATIN x lagi !